Lichaamshouding

Lichaamshouding

      

Voorkomen, herstellen of genezen van lichamelijke klachten
of blessures.
Bewust worden van je bewegingspatroon.
Voor een gezond, sterk en energiek lichaam.
Fysiek én mentaal goed in je vel zitten.


Lees hier meer over lichaamshouding.

Gezondere medewerkers? Plan een workshop

Pelvic Power

Pelvic Power

      

Zwanger of zwanger worden?
Of zelfs net bevallen?
Train je bekkenbodemspieren!
Zwanger zijn is topsport, en daar hoort goede zorg bij.
Als je zwanger bent is het juist heel goed om te sporten
of te blijven sporten voor jezelf en de baby! 


Meer weten? Lees hier verder

Nirvana

Nirvana

      

Nirvana Fitnesstm is een workout op stimulerende muziek
met eenvoudig te volgen Pilates/Yoga oefeningen.
Het vergroot je longcapaciteit door bewuste,
ritmische ademhalingstechnieken die zorgen voor 
het ontgiften van het lichaam.
Het verminderd stress en vermoeidheid.


Meer weten over Nirvana? Lees het hier

Lichaamshouding

Helaas heeft 90% van de bevolking geen goede lichaamshouding.
Grotendeels is dat te wijten aan onze, onbewust erin geslopen, slechte gewoontes.
Door een verkeerde houding raken spieren op den duur overbelast met lichamelijke klachten als gevolg.
De meest voorkomende, vaak chronische klachten, zijn: nek-, (onder)rug- , schouder- knie-en voetklachten.

De grootste boosdoener van onze slechte lichaamshouding is ons zittend bestaan.
Dit veroorzaakt gespannen heupflexoren en borstspieren, wat uiteindelijk resulteert in de minder sexy look van ‘holbewoner’. 

(2)Sh.stock-Foon-clear-klein.png


Waarom je lichaamshouding trainen? 

      

Als sportschool wilt je optimale kwaliteit bieden en waarborgen door te werken aan gezonde en tevreden klanten,
om zo hun doelstellingen te behalen.
Je doet er alles aan om je klanten zo goed mogelijk te begeleiden ter voorkoming van blessures.

DE BASIS VAN GEZOND BEWEGEN IS EEN GEZONDE LICHAAMSHOUDING

1.Posture_pink.jpg

Met een slechte lichaamshouding, ook al voer je de technieken goed uit, werk je blessures in de hand.
Dit onderdeel krijgt ook de minste aandacht van sporters.

Wanneer er nog geen sprake is van een blessure dan oordeelt men over het algemeen
dat alles goed gaat.


Hier gaan veel mensen in de fout. Het ontstaan van een blessure neemt tijd in beslag.
In de tussentijd traint men met een slechte lichaamshouding totdat er uiteindelijk acute of chronische blessures ontstaan.
De meest voorkomende blessures zijn (onder)rug-, schouder-, nek-, knie- en voet- klachten.

Veel sporters zijn niet bewust van hun lichaamshouding. Wat is een rechte rug, wat voor functie hebben je voeten,
waarom is je bekkengedeelte zo belangrijk?
Hier ligt een belangrijke taak als sportschool en trainer om je klanten hiervan bewust te laten worden.

Lichaamshouding training is misschien niet het leukste onderdeel van het sporten
maar wel het belangrijkste om zo gezond en verantwoord te blijven bewegen.
Door een sterk lichaam te ontwikkelen vanuit de basis kan men blijven bewegen zonder dat dit zal leiden
tot klachten en blessures.

Met de workshop GEZONDE LICHAAMSHOUDING leer ik mensen bewust te worden
van hun verkeerd aangeleerde bewegingspatronen om zo hun lichaamshouding (blijvend) te verbeteren.
Deze workshop is een meerwaarde voor je sportschool. Je ondersteunt hiermee je klanten door te werken
aan een blijvend krachtig, gezond en energiek lichaam op fysiek en mentaal gebied.

Heb ik je interesse gewekt?
In een oriënterend gesprek wil ik je graag informeren wat ik voor je bedrijf kan betekenen.

Met sportieve groet, Bianca Simonse

Waarom je lichaamshouding trainen?

      

Om de kwaliteit van je organisatie te waarborgen ben je gebaat bij goed functionerende medewerkers.
90% van de bevolking heeft geen goede lichaamshouding en kampt hierdoor met (vaak chronische) klachten:
nek-, rug-, schouder-, knie- en voetklachten, met als gevolg een laag energie niveau en een vergrote kans op een burn-out.
De grootste boosdoener hiervan is ons overwegend zittend bestaan of lichamelijk zwaar belastend beroep.


Dewi-zittend-front.png


Ons verkeerd lichaamsgebruik is grotendeels te wijten aan onze, onbewust erin geslopen, slechte gewoontes.
De lichaamshouding heeft fysiek een grote invloed op ons bot-, zenuw- en spierstelsel en de ademhaling.
Mentaal geeft je lichaamshouding uiting aan je gemoedstoestand.

De eerste stap naar verandering om je slechte gewoontes te verbreken is je er BEWUST van worden.

Dit is niet eenvoudig, het vergt een grote wil, discipline, tijd en doorzettingsvermogen.
Gelukkig beseffen we steeds meer dat bewegen, gezond eten en stressvermindering belangrijke factoren zijn
om ons lichaam en geest gezond te houden. Waar we vaak niet van bewust zijn is dat de basis voor een gezond, krachtig en energiek lichaam
begint bij een goede lichaamshouding en gezond bewegingspatroon.
Is de basis niet goed, dan kan je niet goed (op)bouwen.

SHst.-UitsnedeCover-Flyer-LHH.png

Met de WORKSHOP LICHAAMSHOUDING leer ik de mensen bewust te worden
van hun verkeerd aangeleerde bewegingspatronen, om zo hun lichaamshouding (blijvend) te verbeteren.
Deze workshop is een meerwaarde voor je bedrijf. Je kunt bijvoorbeeld het ziekteverzuim verlagen
doordat medewerkers werken aan een krachtig, gezond en energiek lichaam op fysiek en mentaal gebied.
Hiermee houdt je je bedrijf op lange termijn fit en gezond.

Heb ik je interesse gewekt?
In een oriënterend gesprek wil ik je graag informeren wat ik voor je bedrijf kan betekenen.

Met sportieve groet, Bianca Simonse
Heb ik je interesse gewekt? In een oriënterend gesprek wil ik je graag informeren wat ik voor je sportschool kan betekenen.


Ervaringen

"Bianca brengt met veel geduld en passie haar boodschap
over in de workshop. Haar tips helpen me nog elke dag!"

Gido Stroek - Workshop deelnemer Steido.nl

Jouw ervaring



Zwanger, zwanger worden of net bevallen?

Pelvic Power

      

Waarom bekkenbodemspieren tranen?

Zwanger zijn is topsport!

Als je zwanger bent is het juist heel goed om te sporten of te blijven sporten voor jezelf en de baby! 
Door te sporten tijdens de zwangerschap houd je je gewicht onder controle, slaap je beter en heb je minder last van rugpijn en andere zwangerschapskwaaltjes. Tevens versterkt het de doorbloeding, wat ten goede komt aan een gezonde groei van de placenta en de baby.
Een zwangerschap vraagt veel energie, vaak gaat dit gepaard in combinatie met gezin en werk. Door te sporten krijg je meer energie en conditie voor een beter uithoudingsvermogen tijdens de bevalling. Zo profiteer je ook van een sneller herstel na de bevalling.


Door regelmatig herhalen van gerichte oefeningen, houd je jouw bekkenbodem sterk en gezond.
Zo kan je de meest voorkomende lichamelijke klachten voorkomen, herstellen of genezen.

In de Pelvic Power les trainen we de bekkenbodemspieren, verbeteren we de lichaamshouding en de ademhaling. Tevens wordt er aandacht besteed aan stabiliteit, coördinatie, kracht, in- en ontspannen. De oefeningen worden afgestemd op de drie zwangerschapstrimesters.
De Pelvic Power Trainingsles - Duur: 90 minuten.

WARMING UP:
Het aan- en ontspannen van de bekkenbodemspieren, lichaamshouding en ademhaling.

POWER TRAINING:
Een actief gedeelte met verschillende oefeningen voor onder andere de core, armen, benen en billen, waarbij geleerd wordt tegelijkertijd ook de bekkenbodemspieren te gebruiken. 

COOLING DOWN:
Ontspannen rekken en strekken met als afsluiting een relaxte bodyscan. Je voelt je weer helemaal herboren!

Marjolein-muur.pngCooling-down-pregnant.png

Voor alle spieren in je lichaam geldt:
"USE IT OR LOSE IT"

Voor wie?

      

Zwangere vrouwen, vrouwen die graag zwanger willen worden of net bevallen zijn hebben enorm veel baat bij bekkenbodem training.
Zowel in de periode voor, tijdens als na de bevalling draagt deze manier van trainen bij aan vermindering van specifieke klachten rondom de bekkenbodem.

Is Pelvic Power iets voor jou?
Je bent van harte welkom om gebruik te maken van een gratis trainingsles.


NirvanaLogo.png



Nirvana Fitness is een workout op stimulerende muziek met eenvoudig te volgen Pilates/Yoga oefeningen.
Het vergroot je longcapaciteit door bewuste, ritmische ademhalingstechnieken die zorgen voor het ontgiften van het lichaam.
Het verminderd stress en vermoeidheid.

Nirvana Fitness is voor iedereen, ongeacht je leeftijd, geslacht of conditie.

Het is een effectieve en veilige groepsles

Wat bereik je met Nirvana Fitness?


Stress reductie / Burn-out preventie

Volledige versteviging van de spieren in het lichaam & extra energie

Controle over je ademhaling en controle over je reactie op stress

Meer zuurstof in je lichaamscellen (oplossen van chronisch zuurstof tekort, ook voor COPD klachten)

Verjonging (zuurstof reinigt de bloedstroom)

Volledige ontspanning


NirvanaFitness®-fotocollage.png

Een les bijwonen? Neem contact met me op!





Groepsles Bewust Bewegen


STRESS, NEK-, SCHOUDER, KNIE OF (ONDER)RUG KLACHTEN?

We leven in een hectische tijd. Dagelijks worden we overspoeld met heel veel prikkels. We moeten heel veel en het liefst nog perfect. Gelukkig zijn we er steeds meer van bewust dat bewegen, ontspanning, gezond eten en stressvermindering belangrijke factoren zijn om ons lichaam en geest gezond te houden. Waar we vaak niet van bewust zijn is, dat zonder een goede basis je niet goed kunt (op)bouwen. Een goede basis begint namelijk bij een goede lichaamshouding en ademhaling!

 

HET ONTSTAAN VAN CHRONISCHE KLACHTEN

Wist je dat 90% van de bevolking geen goede lichaamshouding en ademhaling heeft? Een slechte lichaamshouding, wat er onbewust door de jaren insluipt, veroorzaakt op den duur (vaak chronische) klachten, zoals: nek-, rug- en schouderklachten. Je energie niveau verlaagt en de kans op een burn-out wordt vergroot. De grootste boosdoener van onze slechte lichaamshouding is ons overwegend zittend bestaan. Dit veroorzaakt gespannen heup flexoren en borstspieren, wat uiteindelijk resulteert in de minder sexy look van ‘holbewoner’

DE GEVOLGEN VAN EEN SLECHTE LICHAAMSHOUDING OP DE LANGE DUUR

Tekst-nek oftewel holbewoner look, Rug-, nek- en schouderklachten. Knie-en voetklachten. Bekkenbodemklachten, incontinentie, impotentie, prostaat- en seksuele klachten (man/vrouw). Spijsverterings- en psychische klachten.
Door een krachtig lichaam te ontwikkelen vanuit een goede lichaamshouding en ademhaling kan je blijven bewegen en functioneren zonder dat dit zal leiden tot (chronische) klachten of andere nare bijkomstigheden.

 

BEWUSTWORDING

De eerste stap naar verandering om je slechte gewoontes te verbreken is je er BEWUST van worden. Met het programma Bewust Bewegen leer ik je bewust te worden van je verkeerd aangeleerd bewegings- en ademhalingspatroon, om zo je lichaamshouding (blijvend) te verbeteren voor een krachtig, energiek en gezond lichaam.



BEWUST BEWEGEN PROGRAMMA

Dit programma bestaat uit tien lessen. (Gewoontes doorbreken duren gemiddeld drie maanden). De tien lessen van negentig minuten zijn opgebouwd uit: een persoonlijke bodycheck/intro-les, een proefles met daaropvolgend acht lessen waarin alles geleerd wordt wat met een goede lichaamshouding en ademhaling te maken heeft. Een ondersteunende workout met als afsluiting een ontspannende bodyscan.

Heb ik je interesse gewekt voor een groepsles of wil je liever persoonlijk begeleid worden met het programma Bewust Bewegen? 
In een oriënterend gesprek wil ik je graag informeren wat ik voor je
kan betekenen.



Iets over mij

Bianca Simonse

      


Gelukkig worden we er steeds meer van bewust dat bewegen, gezond eten en stressvermindering belangrijke factoren zijn om ons lichaam en geest gezond te houden.
Waar we vaak niet van bewust zijn is dat zonder een goede basis je niet goed kunt bouwen. Door schade en schande ben ik erachter gekomen dat een goede basis begint bij je lichaamshouding en ademhaling.


Jarenlang heb ik mijn lichaam verkeerd gebruikt door stress en onbewust een verkeerde lichaamshouding en ademhaling. Mijn beroep als grafisch ontwerpster kon ik niet meer uitoefenen wegens hardnekkige nek- en chronische schouderklachten, RSI en zenuwpijnen in de onderrug en benen.

4 jaar geleden is mijn interesse gewekt in het trainen en bewust worden van mijn lichaamshouding en ademhaling. Door actief hiermee aan de slag te gaan werd mijn lichaam steeds gezonder en sterker. Door het resultaat wat ik behaald heb ben ik zeer gemotiveerd, en zie het als mijn missie, om mensen bewust te maken en het belang ervan te onderstrepen om je lichaamshouding en ademhaling te trainen en vooral te blijven trainen, om zo gezond en vitaal door het leven te gaan.

Contact

Email ons op:

info@biancasimonse.nl

Bel voor meer informatie naar:

+316 42 82 96 54